KONTAKTA OSS

    Skapa förfrågan

    Vi hanterar dina uppgifter enligt vår Dataskyddspolicy.

    Kryssa i rutan för ditt samtycke.

    Åtgärder för inloggningsproblem för SITHS med Net iD

    Skapad 26 mars, 2019 - av Ville Virkkunen

    Warning: Array to string conversion in /customers/5/5/4/itomsorg.se/httpd.www/wp-content/plugins/advanced-custom-fields-pro/includes/api/api-template.php on line 99 Warning: Array to string conversion in /customers/5/5/4/itomsorg.se/httpd.www/wp-content/plugins/advanced-custom-fields-pro/includes/api/api-template.php on line 115 Array,

    Vid användning av Net iD version 6.5 har det den senaste tiden uppstått problem med inloggning. Detta i samband med användning av webbläsaren Internet Explorer 11 på operativsystemet Windows 10.

    Problem uppkommer eftersom Microsoft säkerhetsuppdaterar sitt operativsystem löpande och då Net iD-klienten med version 6.5 inte uppdaterats för att möta Microsofts säkerhetskrav blockeras åtkomsten. Den aktuella versionen, vilket är fullt kompatibel, erbjuds i dagsläget inte utan licens.

    För att fortsätta använda Net iD v. 6.5 rekommenderar vi att ni följer Ineras åtgärdspunkter här.

    Ladda ner Net iD v. 6.5

    Diskussion pågår mellan Inera, Telia och SecMaker gällande hur kommande version (i dagsläget v. 6.6) ska distribueras. Denna version är fullt kompatibel med nuvarande versioner av Windows och Internet Explorer.

    För att fortsätta använda fullt kompatibel version av Net iD kan IT Omsorg, som återförsäljare för SecMaker, erbjuda licenser för Net iD version 6.6 och uppåt.

    Kontakta oss för mer info

    Kontakta oss: 08 – 410 153 50
    eller per mail: salj@itomsorg.se


    Kontakta oss så berättar vi mer!

    08 - 410 153 50 eller salj@itomsorg.se