KONTAKTA OSS

    Skapa förfrågan

    Vi hanterar dina uppgifter enligt vår Dataskyddspolicy.

    Kryssa i rutan för ditt samtycke.

    Kundcase: Medpro lyckas med personlig kontakt – även på digital plattform

    Skapad 10 september, 2019 - av Ville Virkkunen

    ,

    Medpro Clinic Group driver sammanlagt 11 vårdenheter som finns utspridda över västra- och mellersta Sverige. Vårdenheterna består av fem vårdcentraler, fyra rehab-kliniker, samt nedtrappningsenheten Medpro Steps och Solsidan, Medpros ljusklinik.
     — Vi vill möta våra patienter med personlig service samtidigt som vi vill tillhandahålla hållbara IT-lösningar för distanskontakt. Vi jobbar hårt för att möta patienten på den plattform hon eller han väljer, säger Medpro’s VD, Hans Wittrup.

    Medpro Clinic Group är en vårdaktör i expansion och består idag av 5 vårdcentraler och 4 rehab-enheter samt nedtrappningsenheten Medpro Steps och Ljusklinik Solsidan. De erbjuder kravspecificerad primärvård på de fysiska enheterna, även via länk eller chatt.

    — Vår VD är dansk och vi rör oss mycket inom organisationen och därför är en IT-lösning som är mobil, fungerande och lätthanterlig ett måste. Vi vill ha en IT-miljö där vi känner oss trygga och bekväma så vi kan rikta vårt fulla fokus på patienten, förklarar Lena Pettersson, medicinsk sekreterare på Medpro.

    Unika IT-system och god expansion 

    Samtidigt som vi erbjuder högkvalitativ personlig service vill vi även tillhandahålla hållbara lösningar för distanskontakt i den mån patienten önskar det. Vi jobbar hårt för att möta patienten på den plattform han eller hon väljer. Med en trygg IT-bas har vi möjligheter att utveckla oss åt alla håll. Vi har sjösatt ett väl utbyggt hembesökssystem för äldre och kroniskt sjuka samt ett nytt system för att ge den direkta och personliga telefonservicen som så många önskar. Vi expanderar snabbt och har många idéer om vår framtid och hur man bedriver en bra vård, konstaterar Hans Wittrup.

    Hittat rätt IT-leverantör för framtidens planer

    Lena Pettersson berättar:
    — Med tidigare leverantörer har vi upplevt en skakig IT-leverans som påverkat vår organisation. I samband med att vi valde IT Omsorg stod vi också startklara för att implementera ett nytt journalsystem på våra enheter. Det var en riktigt stor utmaning för våra anställda men genom IT Omsorgs närvaro, spetskompetens, lyhördhet och bra support gick det långt över förväntan

    När vi nu kommit en bit på väg upplever vi att IT Omsorg möter upp oss på bästa sätt i våra planer för framtiden.

    IT-tjänster som MedPro köper:

    • Komplett IT-lösning för våra verksamheter i hostad miljö. 
    • SPOC – Single point of contact. Vi ringer bara en person. 
    • Personlig support.

    Lena på Medpro är extra tacksam över den tillgängliga och förstående supporten över de pågående 2 åren som vårt samarbete fortlöpt. Hon fortsätter:

    — Det är frustrerande att efter fyra menyval och flera minuters väntan i telefonkö komma fram till en supportperson som inte kan lösa problemet med oss direkt. Det här händer inte på IT Omsorg och det här gör oss så glada att prata om. Under de 2 år som vi varit kunder har vi mött mycket kompetenta personer i supporten. Allt som oftast är det samma person som man pratat med tidigare och det är aldrig mer än någon enstaka i kö, oftast ingen alls. Det går snabbt och alla är mycket trevliga. De har stor kunskap om oss och vår organisation. Och framför allt är de är intresserade av att lösa våra problem.

    Vi har runt 200 anställda i Sverige och Danmark och det är en oerhörd tidstjuv när supporten inte fungerar. Vi trodde aldrig det skulle bli så bra och lättillgängligt. Kommentarerna från våra medarbetare är ofta: ”Nej, jag ringde supporten och fick prata med Kristoffer och det ordnade han direkt”, eller ”Jag mejlade supporten och en tekniker ringde samma dag och fixade problemet”.

    Uppstart av ny vårdcentral i Åmål

    Senaste uppstarten var vårdcentralen i Åmål som innebar en hel del utmaningar då Åmål plötsligt stod utan vård och Landstinget i Västra Götaland bad Medpro Clinic ta hand om den inledande akuta fasen. På tre dagar skulle en helhetslösning vara uppe och rulla. Vi hade knappt tillträde till lokalerna förrän IT Omsorg stod på plats.

    Vi är med andra ord så långt en nöjd kund och vi litar fullt och fast på att IT Omsorg har kapacitet att följa oss i vår utveckling mot framtiden. 

    Kontakta oss så berättar vi mer!

    08 - 410 153 50 eller salj@itomsorg.se